7 Nov 2011

DENGKI??!!!

hai all....kowang pe kabo..sehat ka.... ^_^ masih lagi dlm situasi hujankan...huhuhu....risau jerk ribut melanda di rumah cci ni..haishh...jauhkanlah...

Ok..tajuk cci kali ni pasal DENGKI??!! kenapa...haaa..ade x menda ni berlaku pada korang...mesti ade kan...ataupon diri korang sendiri...ehehe...(gurau jerk..jgn marah ek...nnti kene jual.. )..bukan ape...cci perhatikan ade diantara kita2 ni..mesti ade sikap dengki camtu...ye lah...salah satunye dengki bila...

1. Lihat Orang Senang

Dowang ni jenis yang x bleh tgk orang lain atau kita senang..mesti ade menda2 yang x sepatutnyer berlaku...pastu mulalah wat citer macam-macam...orang ni perangai x elok lah...x bagus lah...macam bagus lah....kalo boleh dowang ni nak kita ni hidup merempat....biar duk bawah jambatan pon x pe...asalkan jgn tgk kita senang...(macam ni ke perangai huhuhu..) kita patutnye saling bantu membantu...ni x saling memporak perandakan orang lain.

2. Tak Boleh Tegok Orang Lain Lebih

Haa..yang ni lagi 1 penyakit yang x dapat nak dihindar...ape yang orang lain ade..dia pon mesti nak ade gak....pastu mula lah orang ni yang tiru dia..dia yang tiru orang ni...haishh...payah tol...jiran beli BMW dia pon mula lah nak up lagi dari BMW...Kalo camtu beli terus Kapal Terbang..senang ckit g ke luar negara....hahahah... sepatutnya kita patut bersyukur atas ape yang allah swt berikan..x perlulah nak menunjuk-nunjuk ape yang kita ade...

3. Bila Blog Terlalu Comel atau Cantik

Ade jugak yang dengki....huhuhu....pernah berlaku pada cci....sebab ape..bila dia buka blog cci dia kata macam-macam..dia kata blog cci berat lah....terlalu semak lah....penin bila nak baca lah....helloooo...ini blog saya....yang awak cerita tu pasal blog saya...huhuhu....cci nak tanya kowang...kowang dtg blog cci sebab ape....semak ke blog cci ni...x kemas ke...sakit mata ke...berat dan lembap sangat ke....uwaaaaaaaaaaaaaaa.....sentap sangat tau..bila diberitahu cam tu....tp cci hanya leh tersenyum sahaja....orang camni malas nak layan....pastu ade diantara blogger yang lain dia rasa mcm segan ngan cci...nape camtu....x baik tau..cci x kisah pon samaada blog kowang tu cantik or x...yang penting niat kita nak berkawan...jgn bila dtg ke blog cci..kata blog awak comel..tp blog saya x secomel blog awak...jgn la kata camtu....kalo kita usaha perbaiki blog kita....x letak widget berlambak2 yang x sepatutnye letak...mesti nampak lagi comey kan...(ceh!!cam la blog aku ni kemas sangat..hahaha) cci pon masih lagi terketek-ketek ikut tutor-tutor dari sifu2 tutor nih...ehehhe....so pada korang yang rasa blog korang tu x comel...jgn risau...perbanyakkan membaca tutor k...kita mula dari bawah...mana ade orang wat blog terus jd pakar tul x...cci pon masih baru lagi dlm dunia blogger ni...ni pon disebabkan ramai kengkawan yang sudi support cci... DIYA, MIJ, APIT, EYZA, DYSHA dan ramai lagilah....tq all.....mmuahhh..sayang u all lahh.. ^_^

oklah tu je lah..yang cci nak luahkan...cci harap tiada yang rasa tersinggung yer...
wassalam...

4 dolly comey:

DySha.Pink◕‿◕✿ berkata...

diorg dengki sb xleh bt blog cntik mcm sis cci.. lntok sma diorg la sis.. jnji kte bhagia n puas ati ngan apa yg kte bt kn???:)) chill~

merahitujambu berkata...

mulut org mana leh tutup kak..jadi layankan jeee

CCICute Design (IP0357198-D) berkata...

@DySha.Pink◕‿◕✿ entahla dysha...cci pon x tau...cci tgk blog cci biasa jerk...ape yg comel cci pon x tau.. ^_^ btol2...janji kita bahagia kan..kan...

CCICute Design (IP0357198-D) berkata...

@merahitujambu haahkan...kalo tempayan tu bleh la tutp...ni plak mulut org...kalo mulut org tu tempayan kan best....camne la agknya kan.. ^_^

 

Copyright © 2013 Reserved to Ccicute Design (owner)
Design by Ccicute Design